سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خوردن هندوانه و گرمک در بارداری، همه نکات مهم (نظر فوق تخصص)

سوالی که در ذهن بسیاری از کاربران پیش می آید: خوردن هندوانه و گرمک در بارداری خوب است یا بد؟ در این مطلب از نظر 2 فوق تخصص از 2 مجله معتبر پزشکی در اروپا این پرسش مطرح شده و پاسخ را در ادامه می خوانید.

آیا می توانیم در حین بارداری گرمک بخوریم؟

بله! مصرف گرمک، ملون و انواع مشابه آن نه تنها اگر به اندازه استفاده شوند ضرری ندارند بلکه بسیار مفید هستند.

مزایای بهداشتی گرمک در طول بارداری

1- کنترل وزن در طول بارداری: گرمک نه تنها در دوران بارداری موجب اضافه وزن نمیشود بلکه شما را متناسب و سالم نگه می دارد. گرمک کالری بسیار کمی دارد که باعث می شود از اضافه وزن زیاد در بارداری در امان باشید. شما می توانید از این میوه خوشمزه بدون نگرانی در مورد چاقی و اندام خود لذت ببرید!

2- غنی از ویتامین A: گرمک حاوی ویتامین A است. ویتامین A مواد غذایی را به بتا کاروتن تبدیل می کند که برای رشد کودک بسیار مهم است.

3- غنی از پتاسیم: مواد مغذی پتاسیم یک کنترل کننده عالی فشار خون است و گرمک نیز غنی از پتاسیم است. این باعث تنظیم فشار خون که در طول ماه های بارداری مورد نیاز است میشود.

4- سرشار از مواد مغذی: به غیر از مواد مغذی ذکر شده در بالا، گرمک سرشار از مواد مغذی دیگر مانند اسید فولیک، ویتامین B کمپلکس مانند B1، B3، B5 و B6 است.

مضرات گرمک در طول بارداری

1- خطر ابتلا به لیستریوزیس: لیستریوزیس یک نوع از مسمومیت غذایی است که توسط باکتری لیستریا مونوسیتوژنز ایجاد میشود. در طی بارداری، لیستریوزیس می تواند منجر به مرگ نوزادان، سقط جنین و زایمان زودرس شود. همچنین ممکن است موجب عفونتها و نقص های مختلف در نوزادان شود. پوسته ی بیرونی گرمک پر از باکتری است که ممکن است لیستریوزیس ایجاد کند. از آنجایی که این یک بیماری بسیار مرگبار به ویژه در دوران بارداری است، بهتر است از خوردن آن در طول بارداری اجتناب کنید.

2- باقیمانده ی آفت کش ها: گرمک اکثر آفت کش هایی که در مزرعه استفاده شده است را در بردارد. این امر به علت حساسیت بدن در دوران بارداری، ممکن است منجر به آلرژی شود.

...

توضیحات بیشتر را در لینک اصلی زیر بخوانید:

خوردن هندوانه و گرمک در بارداری، همه نکات مهم